fredag 5. mars 2010

Dette er vanlig ting:
-KRIK-trening (hver onsdag, og nå blir det au mandag, mulig av og til fredag).
-KOR, med en koselig sosialting etterpå som etter jul har pleid å være Zupperia. Tidenes surfjes av en kelner/kassemann, så det blir ikke der mer. Lurer på hva som går han imot? Gidder ikke lure på hvordan det må være å være såå sur. Kunder er dritt?
-SALEM - hvor jeg på lørdag sto i kafeen med to herlige piger fra koret. Var kos, og gøy for du fikk sett så mange av de som pleier å gå der, men som man aldri egentlig har hilst på.
-Så er det jo da PSYKOLOGI, hvor det for tiden bare er fryd og gammen fordi vi er ferdig med metode, og har kun motivasjon, sosialpsyk og personlighet. Helt fryd og gammen er det kanskje ikke hele tiden, men når jeg er i fokus er det veeeldig interessant! Fun Fact litt lengre nede.

Dette er ikke-vanlige ting:
- Vilde (ei hjemmefra som jeg gikk i klasse med i 1. kl videregående) har begynt i koret, og dermed har vi begynt å henge litt, var på KRIKmesse sammen f.eks. Ho er kul, og det er skikkelig bra å få bli bedre kjent med ho.
- OL. Jeg ble ordentlig hekta. Kan ikke så mye mer regler, eller navn nå, men jeg skjønner jo når det går dårlig/bra, så jeg så mye.
- Pizza, OL og is hos Hilde, med Håvard og Kristian. Deilig og rolig fredagskveld.
- Bursdag til Håvard. Fikk dansa swing helt på tampen. Madman, det er gøy!
- Sagakoret synger i Fyllingsdalen kirke og jeg blir kjent med ei på bussen som det viser seg at har begynt i Laudate (koret jeg går i Salem). Flaut å ikke ha sett ho på øvelse tirsdagen før.
Var bl.a ho jeg sto i kafé med, forresten.
- Bursdag til en BIL! Hans Roger sin kjære lille røde fylte 10 hele, og han ordna med dikt, og rånevideo. Vittig, orginalt og veldig kult. Syns jeg.
- "RENT". Jeg var hjemme ei helg og fikk sett Vågsbygd sin musikal. Dødla bra!
- Vindusportrett av mine fine bestemødre.
- Besøkt Trine i hybelen hennes. Koselig. Koselig hybel, koselig å få se hen ho holder til og koselig å henge med ho. Vi så "The Holiday". Koselig jeg-vet-hva-som-skjer film.
- Ingrid Olava konsert med Ingrid. Helt ok konsert, men jeg fikk ei signert plate :)
- Pappa har vært på besøk. Ingrid, Jørgen og bittelitt meg lagde pizza til han kom søndagkveld. Vi labba rundt i byen, var på BarBarista (Bergens koseligste kafé), var på kino (John Lennon-filmen, "Nowhere Boy". Var litt skuffa fordi jeg hadde trodd det skulle være med musikk, men det er en film verdt å se fordeom). Vi fikk vært på besøk hos pappas kunsine og hennes familie bestående av tremenninger ikke så mye yngre enn meg, og en far i huset. Pizza og vaffler. Koselig kveld. Tur til Fløien med sigar, kakao, litt bilder, og cashewnøtter. Snø, kaldt og finfint vær! Men absolutte høydepunkt: The Australian Pink Floyd Show. Herre min hatt! Det var rått! Jeg kunne så altfor LETT gått igjen. Jeg ble nesten rørt til tårer og det er sånn jeg tenker er litt rart på en konsert.
- Nå skal jeg på kino med Hege. Ei jeg hadde exPhil med i høst. Ho er koselig. Jeg gleder meg, vi skal se Alice in Wonderland. Johnny Depp. Ikke feil.

Fort litt fun fact:
Mennesket består som oftes av 46 kromosom. 45 av disse er unisex.
Gj.snittsdama består av 70% mer fett og 40% mindre muskler enn mannen. Er mer sensitiv til lukt og lyd, og er dobbelt så sårbar til angst og depresjon.
Gj.snittsmannen dør tidligere (ca 4 år). Har 3 ganger større sjans for å ha ADHD. 4 ganger større sjans for å begå selvmord, og (faktisk) 5 ganger større sjans for å bli truffet av lynet. OG de har større sjans for å vifte på ørene (!)








-

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Den siste funfacten var desidert best!:D Og så lurte eg på om kelneren hadde surfefjes.. Det hadde han visstnok ikkje, men det skal eg få meg!:P Eg drar fra Bergen i måro, så lykke til videre med psykologien! Trivelig å se du trives:) Følg med på gringoeivind.blogspot.com ;)

    SvarSlett
  2. Noe av det beste i verden er å koble av med lit skikkelig ørevifting.
    Befriende!

    SvarSlett